Strona główna » Jakie oświetlenie do biura?
Zapewnienie odpowiedniego oświetlenia w biurze jest obowiązkiem każdego pracodawcy i musi mieć ono parametry zgodne z Polskimi Normami. Najnowsza Norma PN-EN 12464-1 określa m.in. kwestie związane z natężeniem światła, modelowaniem kierunkowym oświetlenia oraz ochrony przed olśnieniem. Należy zwrócić uwagę nie tylko na rozmieszczenie źródeł światła, ale również na jakość lamp i opraw świetlnych.
Wykonując projekt oświetlenia biurowego należy wziąć pod uwagę m.in.:
Inteligentne oświetlenie biurowe oparte na technologii LED jest dopasowane do rodzaju przestrzeni oraz potrzeb pracowników i gwarantuje komfortowe warunki pracy. Takie oświetlenie dzieli się na główne (dostarczające najwięcej światła całej powierzchni biurowej) oraz punktowe (skoncentrowane oświetlenie miejscowe – lampki, halogeny, neony itd.).
Światło punktowe jest optymalnym rozwiązaniem przede wszystkim z punktu widzenia indywidualnego pracownika, który ma możliwość dostosowania dodatkowego źródła światła (np. lampki biurkowej) do swoich potrzeb.
Potrzebujesz PROJEKTU OŚWIETLENIA BIUROWEGO? Skontaktuj się ze specjalistą
Luks (lx) – jednostka natężenia oświetlenia.
Lumen (lm) – jednostka miary strumienia świetlnego.
Kandela (cd) – jednostka światłości źródła światła.
Natężenie oświetlenia – gęstość strumienia świetlnego padającego na daną powierzchnię, równa granicy ilorazu strumienia świetlnego padającego na powierzchnię, do jej pola S, przy S dążącym do 0.